Un­ge­kon­takt­en

Har du brug for at snakke om det, der er svært lige nu? Er du mellem 13 - 18 år, og bor du i Vejle Kommune?

Du er velkommen i Ungekontakten uanset, om du synes dine problemer er små eller store. Ungekontakten tilbyder nemlig gratis og anonym hjælp. Problemer er ofte lettere at klare, hvis man har nogen at dele dem med!

Hyppige spørgsmål og svar

  • Hvad er ungekontakten?

    Ungekontakten er en gratis rådgivning med mulighed for at være anonym.

    Det betyder, at du ikke behøver at fortælle, hvem du er og hvor du bor. Som udgangspunkt vil vi dog gerne have et telefonnummer eller en mailadresse, som vi kan kontakte dig på, hvis vi fx skal ændre en aftale.

  • Hvor foregår det?

    Samtaler kan enten foregå ved fysisk fremmøde på vores adresse på Vestre Engvej 10, 2. sal, 7100 Vejle eller digitalt eller via telefon.

  • Hvor hurtigt hører du fra os?

    Vi besvarer henvendelser et par gange i ugen.

  • Samtalerne

    Når vi mødes første gang, vil vi stille en del uddybende spørgsmål, som kan danne grundlag for, at vi i fællesskab kan vurdere hvilken hjælp, der er relevant for dig.

    Samtalerne varer typisk 50 minutter.

  • Hvad kan vi snakke om?

    Uanset om du synes dine problemer er små eller store, så er du velkommen. Problemer kan være lettere at klare, hvis man har nogen at dele dem med!

    Det kan fx være problemer med kammerater, skolen, kæresten, misbrug, mobning, søvn, krænkelser/overgreb, hjemlige forhold, skilsmisse, vold, kriminalitet, psykiske problemer, sex eller noget andet, der volder besvær.

  • Vi har tavshedspligt

    Vi har tavshedspligt, og du har mulighed for at være anonym. Vi fortæller med andre ord ikke til nogen, at du taler med os, heller ikke dine forældre. 

    Du skal dog vide, at vi har underretningspligt. Det betyder, at vi har pligt til at underrette kommunen, hvis vi hører, at et barn eller en ung lever under forhold, der gør os bekymrede for den unges udvikling og trivsel. Vi gør dog aldrig noget uden, du ved det. Læs mere om underretning her. 

  • Andre muligheder for hjælp

    Hvis det viser sig, at du har behov for en anden form for hjælp end Ungekontakten, vil vi guide dig videre til et relevant tilbud.

    Klik på linket og find en guide med nyttige oplysninger og råd om mange af de udfordringer du som ung kan have. Guiden peger også på, hvilke andre muligheder for hjælp der findes. 

  • Afbud

    Der er mange, der efterspørger et forløb i De åbne rådgivninger, og gerne hurtigst muligt. For at kunne hjælpe dig bedst muligt er det derfor vigtigt, at vi har så få afbud og ændringer af aftaler som muligt.

    Afbud senere end 24 timer før end din aftale vil gælde som en afholdt samtale.

    Vi vil bede dig om så vidt muligt ikke at ændre en aftale, da ændringerne ofte giver et hul i vores kalender og derfor længere ventetid for alle.

Kontakt os

Du skal bare lægge en skriftlig besked til os, hvor du gerne skriver lidt om, hvorfor du kontakter os. Husk navn, alder og kontaktoplysninger.

Ungekontaktens e-mailadresse
Send e-mail

eller send en SMS til: 12 76 100 

Vi kontakter dig herefter og aftaler nærmere omkring dit forløb i Ungekontakten.

Bettina Brunthaler Rådgiver
mobil 24 96 47 62
Inge Skytte Knudsen Rådgiver
Send e-mail mobil 51 50 49 91
Lisbeth Andersen Rådgiver
mobil 24 84 92 63
Søren Johan Nielsen Rådgiver
mobil 40 33 50 84
Trine Sara Lauritzen Rådgiver
mobil 24 96 47 61

Adresse

Vestre Engvej 10, 2. sal, 7100 Vejle

Parkering

Man kan mod betaling parkere:

  • på Marias P-plads, på Blegbanken
  • i Bryggen, hvor der er 2 timers gratis parkering
  • for enden af huset på Vestre engvej